Chengde, de Chinese Muur en examens - Reisverslag uit Beijing, China van Dorien Vries - WaarBenJij.nu Chengde, de Chinese Muur en examens - Reisverslag uit Beijing, China van Dorien Vries - WaarBenJij.nu

Chengde, de Chinese Muur en examens

Door: Dorien

Blijf op de hoogte en volg Dorien

08 Januari 2008 | China, Beijing

Hoi allemaal!

Amarins en ik hebben nog een gweldige tijd gehad hier in Beijing en omstreken! We zijn de laatste dagen naar Chengde gegaan, een stad vier uur met de trein ten Noorden van Beijing. Woensdag ochtend 2 januari zijn we om 6:30 op de trein gesprongen naar Chengde. Die ochtend hebben we nog de Punning tempel bekeken: echt prachtig en alleen die tempel is die vier uur treinen al waard! In de middag zijn we naar de Putuozongcheng tempel gegaan: ook prachtig en wij waren zo ongeveer de enige touristen dus kwamen we zelf ook helemaal tot rust.

De volgende dag zijn we naar Jinshanling gegaan: de startpunt van een 10km wandeltocht over de Chinese Muur. Het was echt prachtig! De zon scheen, en ookal was het koud, van al dat klimmen kreeg je het behoorlijk warm. De hele muur was uitgestorven, en we hebben een geweldige tocht gehad, alsof we de hele Chinese Muur voor ons zelf hadden! Het was ook aardig uitgestorven in Simatai, het eindpunt van de hike. Gelukkig konden we nog net de laatste taxi vinden die wel beried was ons naar Beijing te brengen.

Donderdag avond kwamen we dus erg moe weer aan in Beijing. Amarins ging haar tas inpakken en ik toch maar eventjes wat huiswerk overkijken: vrijdag zouden mijn examens beginnen! We waren erg moe toen we op bed gingen, en ik zag er ook tegen op dat Amarins de volgende ochtend weer zo vertrekken.
Toch als een blok geslapen. We gingen tegelijk de deur uit: Amarins in een taxi naar Capital Airport en ik op mn fiets naar de Literature/Philosophy toets.

Ik werd dus meteen weer terug gegooid in mn normale leventje: vanaf vrijdag heb ik iedere dag twee examens gehad. (Ook zaterdag en zondag!) Vandaag, dinsdag, had ik de laatste twee toetsen (reading en characters) en morgen heb ik nog een kleine presentatie van 10 min. En dan is het echt afgelopen met dit semester! Het ging echt super snel! Vrijdag is de diploma uitreiking, en vrienden en familie zijn uitgenodigd: mocht je in de buurt zijn kom dan zeker langs! :D

En dan begint volgende week mn nieuwe leventje als engelse lerares. Ik moet nog wel vanalles afspreken met het schoolhoofd en ik ben benieuwd hoe alles uitpakt en of ik die kindjes nog steeds zo lief blijf vinden ;) .

Heel veel liefs! dorien

  • 08 Januari 2008 - 10:12

    Heitie:

    Ha lieverd, wat heb je weer een boel bijzondere ervaringen beleefd. Zo'n tocht over de muur, de tempel en natuurlijk lekker chillen en bijkletsen met Amarins. Je staat ook weer aan de ingang van een volgend domein dat je gaat betreden. Veel succes en nog meer plezier daarbij gewenst. En die presentatie morgen wordt gewoon een showtje waarmee je de lachers om je vinger windt. Wou dat ik er vrijdag bij kon zijn. veel liefs en knuffels, Pxxx

  • 08 Januari 2008 - 11:02

    Anja Plat:

    Hoi Dorien wat ben je toch een kei. Wat ontzettend flink zoal jij je er door heen slaat, Alles wat je al mee hebt gemaakt, pakken ze je niet meer af. Je groeit en groeit en groeit. Heel veel liefs en hou je taai van hans anja bernard laura en marije.

  • 08 Januari 2008 - 11:22

    Helen:

    Lieve Dorien,
    Wat zou ik graag eens over de Chinese muur lopen; het lijkt me fantastisch! En de tempels idem dito. Je kunt heel mooi fotograferen; de foto's zijn prachtig.
    Succes morgen met de presentatie en dan op naar de volgende fase. Maar eerst vrijdag de diploma-uitreiking. Alvast gefeliciteerd en vrijdag toost ik op je gezondheid en veel succes in de volgende fase. De kindertjes Engels leren! Lijkt me ook heel leuk!
    Liefsxxx

  • 08 Januari 2008 - 14:04

    Harmke:

    Hoi Dorien,

    Wat een prachtige foto's van de muur. Je ZIET de stilte en de rust.Je hebt hele gezellige- en ook drukke dagen gehad begrijp ik. Veel succes met je presentatie morgen.
    En heel veel plezier met je diploma uitreiking. Alvast Van Harte Gefeliciteerd.We vinden het super knap van je.
    We zullen aan je denken vrijdag!!!
    En voor je nieuwe job:Ik weet zeker dat je een super juf bent.

    Veel liefs,
    Henk Anne en Harmke

  • 08 Januari 2008 - 17:00

    Tom:

    hoi dorien

    hoe is het met je
    erg leuke fotos van de chinese muur

    groetjes tom

  • 13 Januari 2008 - 14:52

    Joao Paulo:

    he dames alles oke.
    daar in china al een beetje de inktvis en de en lijst( rijst.)
    als beu?
    ik heb een rustige dagen want over 7 weken ga ik op wintersport.
    ja de kouw in maar wel leuk ja dat wel en trouwens nog spannede dingen in de toekomst he.
    nee ja ach dat leest ik wel oke,
    heel veel groetjes van paulo doei en de mazzel...
    tot snel xxxx

  • 14 Januari 2008 - 10:43

    Kelly:

    Gefeliciteerd met je zuss! :D :D

  • 17 Januari 2008 - 17:26

    Annemarelle:

    Eej Dorien,

    voor mij is het precies hetzelfde. Ik zit hier in Nederland jouw verhalen te lezen over China. Ik wil ook terug!
    Haha;-). Het is leuk om mijn vriendinnen weer te zien, maar er is toch ook veel verandert. Bijna iedereen heeft een andere studie en woont in andere steden. Wel leuk om ze dan allemaal weer even te zien. Ik ben maandag weer terug en als ik niet te moe ben stel ik voor om dan samen te gaan eten (ook met Marielle natuurlijk;-)).
    Ik wil niet terug... Het is veelt e koud, maar hoorde dat jullie nu wel sneeuw hebben!! Lekker....

    Nou tot snel
    xxxxx

  • 17 Januari 2008 - 20:43

    Ineke:

    Hallo lieve Dorien,
    Tjonge, wat maak je geweldige dingen mee. Super!! En wat maak je prachtige foto's. Het is geweldig om je verhalen te lezen. Ik vind het leuk om je te volgen op je Blog. En Dorien, je behaalt ook nog 'ns geweldige resultaten op school. Good for you girl!!!
    liefs van Ineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 Maart 2009

Terug van Weggeweest

07 Augustus 2008

THUIS

13 Juli 2008

laatste berichtje vanuit Beijing

07 Juli 2008

coole Koreanen en koel kamperen

02 Juli 2008

van alles
Dorien

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 74585

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2007 - 15 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: