Nacht gevlogen op een vliegend tapijt - Reisverslag uit Shanghai, China van Dorien Vries - WaarBenJij.nu Nacht gevlogen op een vliegend tapijt - Reisverslag uit Shanghai, China van Dorien Vries - WaarBenJij.nu

Nacht gevlogen op een vliegend tapijt

Door: Dorien & Amarins

Blijf op de hoogte en volg Dorien

01 Januari 2008 | China, Shanghai

Hoi allemaal!

Zo, alweer een week terug uit Shanghai! We hebben veel gedaan, en we gaan nog veel meer doen! :D

Eenmaal thuis gekomen hebben we eerst even fatsoenlijk kerst gevierd: in de trein hebben we zo'n lol gehad met alle onderburen dat we kerst totaal vergeten zijn. We hebben de hele dag nodig gehad om bij te komen: heerlijk op de bank pepernoten, kerstbrood, drop en kippenpoten gegeten (kip hadden we gekregen van de onderbuurman in onze coupe).

De dagen daarna hebben we flink door Beijing gecrosst: Tempel van de Hemel, Liulichang, Pearlmarket, Drum/Bell tower, Hou Hai, Hot Pot, Plein van de Poort van de Hemelse Vrede, Verboden Stad en Wangfujing. Na deze drukke dagen hebben we gister lekker uitgeslapen en hebben we oudejaarsdag goed gevierd! We hebben HET koekje gegeten bij Donata, en daarna hebben we met Jerry en Herma in 'my book bar' heerlijk gegeten. Om 22:30 zijn we met de taxi naar Sanlitun gegaan, om, na een drankje in 'pure girl bar', in Bar Blu af te gaan tellen tot het nieuwe jaar! Bij jullie was het toen nog 17:00u, maar wij zaten al in 2008! We hebben 2007 echt super goed afgesloten!

We hebben een Egyptenaar ontdekt die eerst niet echt onze aandacht trok totdat we erachter kwamen dat hij Aladdin heet! Wauw, wij hebben gewoon Aladdin ontmoet. We hebben ook nog een super grappige chinees ontmoet, hij was echt "tai ku le" (TE cool).

Om 6:00u waren we weer thuis, toen nog geskyped met het thuisfront wat een dolle boel was daar in Oranjewoud! Nou, daar is het nieuwe jaar volgens ons wel goed in geknald. Leuk om iedereen even gezien te hebben! Wij zijn precies om 7uur gaan slapen, bij jullie dus 12u 's nachts. 3 Uren later ging voor ons alweer de wekker, jaja de morgenstond heeft goud in de mond. Ontbeten met een appel en mandarijn zijn wij fris, fruitig en met volle moed samen met Jerry en Herma naar de Geschiedenis leraar gebust. Daar waren we uitgenodigd om te komen lunchen en dumplings te maken. Echt super leuk gehad en de rest van de dag hebben wij niet meer gegeten op de popcorn na :)

Nu aan de Sex and the City en morgen 5:00u op aan naar Chengde: mooie tempels en de Chinese Muur!

We wensen jullie allemaal een HEEL GELUKKIG NIEUWJAAR! We houden van jullie en hopen het beste voor iedereen!

heel veel liefs, Amarins en Dorien

  • 01 Januari 2008 - 11:50

    Anneke:

    Dag lieve Jasmina's!
    Een mooi begin van het nieuwe jaar! En morgen naar Chengde......ik wens jullie veel plezier deze laatste dagen samen.
    XXXXXXX
    kus

  • 01 Januari 2008 - 12:33

    Marleen:

    door wat zit je haar leuk op die eerste foto :D
    have fun met zn tweetjes.
    liefs!

  • 01 Januari 2008 - 14:38

    Cathrien:

    Al weer vroeg uit de veren,goed begin voor 2008!Het programma wat jullie hebben ziet er goed uit,geniet van de dagen die jullie nog samen hebben in China heel veel plezier en goede reis.Ik hou van jullie.liefs,kus.

  • 01 Januari 2008 - 15:47

    Ida:

    Gelukkig Nieuwjaar,meiden.
    Ben zo benieuwd wat jullie van de tempels in Chengde vinden. Puningsi met het grote houten boeddhabeeld met de vele armen mag je niet missen,hoor. Hoe koud is het daar nu? Veel plezier,Ida.

  • 01 Januari 2008 - 16:48

    Mirjam:

    Hoi Dorien en Amarins!
    Wij wensen jullie een gelukkig nieuwjaar!
    Heel veel plezier nog samen!

    Groetjes van ons allemaal uit Wapse!

  • 01 Januari 2008 - 17:32

    Helen:

    Lieve Dorien en Amarins,
    Jullie zijn het nieuwe jaar fantastisch begonnen! De foto´s spreken voor zich. Ik wens jullie alle goeds voor 2008, een leuke trip naar de Muur en nog veel plezier met elkaar.
    Liefsxxx

  • 02 Januari 2008 - 20:57

    Zahra -Nader:

    Hoi Dorien,

    een heel gelukkig nieuw jaar.
    Dat het een geweldig jaar mag worden.
    veel plezier.

    groet,

  • 04 Januari 2008 - 17:18

    Jelmer:

    Gelukkig nieuwjaar!!!!!!
    Wow wat een ervaringen, wat zou ik graag ook een paar dagen de dingen bekijken die jij hebt bekeken, en natuurlijk HET koekje proberen.

  • 06 Januari 2008 - 16:18

    Kim:

    Bijgelezen. Wat haal je leuke details aan! Een feestje om te lezen, en natuurlijk, op mijn beurt, een feest van herkenning!! Ik kocht mijn fruit eigenlijk altijd bij het kraampje op je foto, en het schoenmakertje knikte ik dagelijks goedendag. Ik herken de blinde bedelaar in de metro met de versterker in zijn rugzak, en die chocoladekoekjes van Donata, daarvan loopt me accuut het water in de mond! Hoewel ik blij ben dat ik weer in Nederland ben, en ik met frisse energie weer mijn leventje hier inricht, voel ik toch een zweem van heimwee. Heimwee naar China, heimwee naar Beijing. Het is een eindeloos waardevolle ervaring om zo intiem kennis te maken met zo'n totaal vreemde omgeving.

    Succes in 2008! Ik twijfel er niet over of je gaat er wat fantastisch van maken. Ik krijg zo de indruk dat je een lekker ondernemend typetje bent!

    Veel groeten aan Marielle en Annemarelle! Wat leuk dat Marielle mee Sinterklaas vierde, hihi! Ik had vorig jaar een klein kadootje en gedichtje gefabriceerd voor mijn vriendjes. Leuk dat jullie de Hollandse traditie ook in stand hielden! :)

  • 06 Januari 2008 - 19:49

    Durk & Sandra & Kids:

    hallo dorien,
    de beste wensen voor 2008 en natuurlijk volgen wij ook jou dagelijkse dingen. jee wat heb je al veel gedaan en gezien zeg! geweldig en leuk dat je een vriendin daar hebt ( moet wel een hele goeie vriendin zij als ze je komt opzoeken)voor nu de groetjes en geniet er van groetjes van ons allemaal.

    durk, sandra , nick, dani en laura boschma

  • 08 Januari 2008 - 09:13

    Alexandra:

    Lieve Dorien,

    Nadat ik van Helen hoorde dat je een reisdagboek hebt, ben ik eens gaan zoeken, beter laat dan nooit nietwaar? :)
    Ik wil je in elk geval nog een ontzettend goed 2008 wensen en nog heel veel plezier in China!

    Ik zal blijven lezen hoe het met je gaat!

    Veel liefs,

    Alexandra

  • 14 Januari 2008 - 13:04

    Celine:

    nice having met you .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Shanghai

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 Maart 2009

Terug van Weggeweest

07 Augustus 2008

THUIS

13 Juli 2008

laatste berichtje vanuit Beijing

07 Juli 2008

coole Koreanen en koel kamperen

02 Juli 2008

van alles
Dorien

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 74598

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2007 - 15 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: