coole Koreanen en koel kamperen - Reisverslag uit Peking, China van Dorien Vries - WaarBenJij.nu coole Koreanen en koel kamperen - Reisverslag uit Peking, China van Dorien Vries - WaarBenJij.nu

coole Koreanen en koel kamperen

Door: Dorien

Blijf op de hoogte en volg Dorien

07 Juli 2008 | China, Peking

Ik ben gisteravond terug gekomen van mijn driedaagse trip naar Binnen-Mongolie. Dit is de Chinese provincie die grenst aan het land Mongolie. Voor chinezen is er dus "binnen-mongolie" (wat China is) en "buiten-mongolie" (het op zichzelf staande land).

Op vrijdag ochtend zijn mijn reisgenootje Li Ying en ik om 4:00 in een taxi gestapt naar Wudaokou (ongeveer aan de andere kant van Beijing). Om 5:00u vertrok de bus naar de graslanden van Binnen-Mongolie. Samen met een stuk of 12 Koreanen (en die zijn gewoon verschrikkelijk cool) en een handjevol chinezen hadden we een lange busreis voor de boeg. Rond 13:00 kwamen we aan in een tenten kamp, en na een lunch gingen we paardrijden (jaja). Het was erg mooi, de hemel voelde enorm groot aan.

Na een erg koude nacht (gelukkig had ik een slaapzak bij me) vertrokken we de volgende ochtend na het ontbijt naar de woestijn. Op de groene graslanden was het aardig koud en regende het ook, maar in de woestijn scheen de zon en was het erg warm. Het was prachtig, ik had niet verwacht dat zoveel zand zoveel indruk op me zou maken.

En de dag daarna gingen we alweer naar richting Beijing. Als een echte chinees heb ik de gehele busreis slapend doorgebracht (van 07:00u tot 21:00!) Eenmaal terug in Beijing was ik weer erg blij om terug te zijn: terugkomen in Beijing is altijd fijn.

Nu slaap ik bij Fernanda, die op dit moment bezig is om een stuk te schrijven voor een Olympic Special in een Braziliaanse krant. Het Chinese huisgenootje Vicky vertelde ons net dat ze Beijing echt niet wil verlaten, omdat ze in haar geboorteplaats het weer niet kunnen beheersen. Hier in Beijing beweert bijna iedereen dat de regering met behulp van chemicalien het weer kan beinvloeden. Zo schijnt het nooit overdag te regenen, alleen in de avond en in de nacht. En dit klopt! Ik heb mijn paraplu nog niet nodig gehad, en toch zorgen deze nachtelijke buien ervoor dat het niet te warm is, en het nog een beetje groen blijft in Beijing.

Eingenlijk heb ik geen plannen voor mijn laatste week in Beijing: vanzelf vult mijn agenda zich wel met vanalles en nog wat. Woensdag waarschijnlijk naar het strand en Zaterdag naar een concert van the Verve (ik blijf ze volgen zolang ik kan). En dan 15 Juli alweer naar huis! Ik heb enorm veel zin om iedereen weer te zien, en kijk er ook echt naar uit. Natuurlijk ga ik China en alle nieuwe vrienden echt missen, en ik zie daar dan ook wel tegenop. Eerst nog 8 dagen optimaal genieten!

Ik zet nog wat foto's op de website :)

liefs!!

  • 07 Juli 2008 - 08:28

    Helen:

    Lieve Dorien,
    Jaja, nu schiet het echt op! Wat een belevenis om in die woestenij op een paard te rijden. Geweldig!
    Voor jou en Fernanda een 'grande abraço'.
    Liefsxxx

  • 07 Juli 2008 - 08:39

    Anneke:

    Marleen staat onder onze douche en ik zit aan tafel met jou te skypen; we zijn al bijna bij elkaar! Het zand van Mongolie lijkt me geweldig! Super dat je daar geweest bent.
    De was (gisterend nog een onfris ruikend bergje spul uit de backpack van M. :)) wappert aan de droogmolen en ik hou angstvallig het weer in de gaten....hier in Friesland kunnen ze dat namelijk ook nog steeds niet beheersen!
    kus,
    mama

  • 07 Juli 2008 - 09:24

    Marleen:

    Ik moet ook even van Mama.
    Leuk verhaaltje hoor, de woestijn ziet er mooi uit. Nou, nu praten we wel weer verder via skype.
    kusjeeee

  • 07 Juli 2008 - 12:18

    Li Ying:

    Hey Dorien,
    Leuk dat je mij ook even noemt op je weblog, maar wel even mijn naam goed spellen, he ;) Ik vond het in ieder geval erg leuke trip!

  • 07 Juli 2008 - 12:33

    Dorien:

    aaaaaaaaaaa..... heb m meteen veranderd! men....

  • 07 Juli 2008 - 17:29

    Ida:

    Dolly, wat een interessant tripje! Ik hou erg van woestijnen: je kunt zo lekker wegkijken. Ik wens je nog een paar fijne dagen in Beiing en ja...elke afscheid is een nieuw begin. Liefs, Ida

  • 07 Juli 2008 - 21:56

    Anja:

    De regen komt hier met bakken uit de lucht. niks weersbeheersing. Wat een prachtige tenten, en een mooie woestijn. Nog een paar dagen en dan zit je weer bij je fam. aan tafel, wat zal dat een happening worden. Tot gauw en hou vol.
    Groetjes Anja.

  • 08 Juli 2008 - 09:56

    Dieuwke:

    Heey lieve Dorien!
    Eindelijk kan ik weer jouw verhaaltjes lezen! Op de een of andere manier had ik iets geblokkeert en moest Jolien ze elke keer doorsturen :p Maar wow echt mooi en groot die woestijn :d
    Nou ik ga nu weer verder met leren want wij zitten midden in de tentamens :S
    Tot snel! xxx en knuffel!

  • 11 Juli 2008 - 08:51

    Annemarelle:

    Hoi Dorien,

    ik zie dat jij je niet verveeld;-).
    Hier even snel vanuit een koffiebarretje waar ik eigenlijk aan mijn artikel zou moeten werken;-).
    Moet nu toch blijven schrijven nu ik de Olymopische Spelen van dichtbij ga meemaken. Heb er ontzettend veel zin in!!
    Hoe was het strand? Ik ben benieuwd naar de laatste dagen China!

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Peking

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 Maart 2009

Terug van Weggeweest

07 Augustus 2008

THUIS

13 Juli 2008

laatste berichtje vanuit Beijing

07 Juli 2008

coole Koreanen en koel kamperen

02 Juli 2008

van alles
Dorien

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 409
Totaal aantal bezoekers 74597

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2007 - 15 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: