klaar! - Reisverslag uit Beijing, China van Dorien Vries - WaarBenJij.nu klaar! - Reisverslag uit Beijing, China van Dorien Vries - WaarBenJij.nu

klaar!

Door: Dorien

Blijf op de hoogte en volg Dorien

19 Januari 2008 | China, Beijing

Hee:)

En mijn school is nu definitief afgelopen! Het semester heb ik goed afgesloten en nu heb ik dan mijn certificaat dubbel en dwars in mn pocket. :D
Maar dat is alweer een week geleden, in de tussentijd heb ik niet erg veel gedaan. Veel verveling en gelanterfant in mn appartementje. Even denken hoor, de hoogtepunten waren toch wel eten met Celine, excursie naar het zomerpaleis (zoooo mooi en ZO koud!) en gelukkig is Marielle weer terug uit Frankrijk waardoor ik nu weer iemand heb om mee op te trekken. Herma is namelijk vertrokken naar Nederland!
Gister ben ik met Marielle voor het eerst naar de kapper geweest (ja ik zit hier al bijna 5 maanden dus dat was hoognodig ;) ), daarna zijn we gaan eten met Paul (Amerikaans vriend van Marielle) en nog een vriendin van Paul en een vriend van die vriendin van Paul --> ja zo gaat dat hier. We hebben een super avond gehad, Paul liet ons heel Beijing doorcrossen van bar naar bar.

Vanochtend kreeg ik eindelijk een telefoontje dat ik werk heb! Ik had na het einde van mijn school meteen gebeld naar de kindergarten wanneer ik kon beginnen. Maar daar werd nogal vaag over gedaan en het zag er niet echt naar uit dat dat ging lukken. Dus heb ik een ander nummer gebeld dat ik drie maanden geleden van een jongen in een bar in Sanlitun heb gekregen: nummer van een Koreaanse Kindergarten die misschien wel werk hebben. En ja, ik werd meteen voor een interview opgeroepen en zij maakten een filmpje van me waarop ik een beetje engels praat en een 'demo-class' geef aan denkbeeldige leerlingen... Studenten kunnen dan uit al deze filmpjes hun lievelings leraar kiezen. Ik moest dus afwachten totdat er een student zich zou melden (wat vanochtend gebeurde!). Ik werd trouwens door het schoolhoofd aangeraden om te zeggen dat ik Amerikaans was en super veel ervaring heb met lesgeven en erg populair ben en goed les geef. Dus ik heb wat waar te maken volgende week voor die student!

Verder ga ik de 21e verhuizen naar een ander appartement omdat mijn huidige appartement niet meer van mij is omdat mijn programma afgelopen is. Dan twee weekjes les geven (ziet het er nu naar uit) tot Floor komt! :D
Dan reizen we vlak voor het Chinees Nieuwjaar af naar het stadje van Nancy (een lief chineesje) en na het nieuwjaar daar te hebben gevierd, zullen we verder reizen naar allemaal fantastische plaatsen (hopelijk) waar het wat warmer is (zeker weten!).

Het is hier nu -4, midden op de dag. Het weerbericht voor volgende week is niet echt aangenaam: -5 overdag en -16 in de nacht. Het is aardig koud ja. Maar gister lag er weer een laagje sneeuw! En als je net als de chinezen lang ondergoed draagt kom je de winter wel door :) .

xxxx!

  • 19 Januari 2008 - 06:50

    Heitie:

    Nou, dat weekje freewheelen heb je wel kunnen gebruiken na zo'n glorieuze afronding van je studie, daar kan je heel trots op zijn! En het lijkt me ook geen straf dan maar even te duiken in de nachten van Beijing. Logisch dat je meteen gespot wordt en verkozen na zo'n verpletterend demo-filmpje. En ook weer knap dat je meteen de volgende klus hebt geregeld. Lekker lachen met je studentje engels. Knuffel en liefs, Pxxx

  • 19 Januari 2008 - 07:48

    Helen:

    Lieve Dorien,
    Mooie foto van jullie met diploma. Gefeliciteerd! Natuurlijk werd jij meteen gekozen uit de filmpjes. Wie wil er niet zo´n leuke lerares hebben! Veel succes!
    Gisteren heb ik nog een kaartje op de post gedaan voor je (ik dacht, dat kan nog net voor het einde van de maand), denk je dat je dat nog in handen krijgt op de een of andere manier?
    Liefs, xxx

  • 20 Januari 2008 - 10:02

    Jolien:

    alsof de kinderen geen vertrouwen in je hebben als je zegt dat je gewoon uit nederland komt :P ik heb sowieso altijd vertrouwen in jou hoor! ;)
    liefs,

  • 20 Januari 2008 - 11:06

    Floor:

    Tot snel zal ik maar zeggen!!
    hahah Kan niet wachten.
    xx

  • 20 Januari 2008 - 11:09

    Gerda:

    Gefeliciteerd met je certificaat; staat straks mooi op je CV!! Ben ook benieuwd hoe je het lesgeven bevalt....
    Kun je een Btje van je kou deze kant opsturen, Peter wil eindelijk wel weer eens op buitenijs schaatsen, haha! Veel plezier en to de volgende Waarbenjij!
    Groet'n uut Scheemda

  • 20 Januari 2008 - 17:07

    Ida:

    Ni hao Dolly,
    Nog van harte gefeliciteerd met je diploma, je bent een kanjer! Je zult inmiddels wel verhuisd zijn en afscheid genomen hebben van je mooie appartement. Ik weet nog dat ik daar,toen nog zonder verwarming, op een luchtbed bij je logeerde. Succes met lesgeven en het maken van mooie plannen voor je reis.
    Dikke kus, Ida

  • 29 Januari 2008 - 08:44

    Annet:

    heey meis!

    Gefeliciteerd met je diploma! :D toppertje!!!!!!!!
    Wat fijn dat je nu lekker voor de klas gaat! Je ziet er goed uit :) sterkte met de kou ( thermo-underwear doet inderdaad wonderen.. ;) ) en succes met alles!!
    Lievvie ik denk aan je!
    kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 Maart 2009

Terug van Weggeweest

07 Augustus 2008

THUIS

13 Juli 2008

laatste berichtje vanuit Beijing

07 Juli 2008

coole Koreanen en koel kamperen

02 Juli 2008

van alles
Dorien

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 84
Totaal aantal bezoekers 74598

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2007 - 15 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: